Manusia yang tiada tempat tinggal mendapat keluarga untuk kesyukuran

Tiada siapa yang mahu bersendirian untuk cuti, tetapi untuk Neal Shytles, kesunyian itu sangat kejam. Tanpa rumah dan keluarga tidak ada, Neal telah tinggal di “tempat tidur 13” – satu tempat tidur bawah tempat perlindungan lelaki bernama Union Mission di Norfolk, VA-untuk tahun lepas dan setengah. Beliau telah menjadi pemandu teksi selama 15 tahun sebelum dia kehilangan pekerjaannya dan mendapati dirinya tidak ada apa-apa dan tiada siapa yang boleh berpaling, kedudukan yang tidak pernah disangkainya.

Walaupun dia bersyukur atas sedikit yang dimilikinya, Neal mengakui bahawa dia tidak mempunyai banyak hari yang baik, dan musim perayaan amat sukar baginya.

BERKAITAN: Cara Menavigasi Percutian Suka Sendiri

“Ini menyakitkan saya sendirian, tiada keluarga atau tiada siapa di sekeliling,” katanya kepada NewsChannel3 awal minggu ini. “Saya kesepian seperti 365 hari setahun, tetapi Krismas dan Kesyukuran adalah dua hari yang paling teruk.”

gambar

Oleh itu, Neal meminta NewsChannel 3 untuk menceritakan kisahnya dan mendapati dia rumah, bukan untuk selama-lamanya, tetapi hanya untuk percutian ini. Dia juga meletakkan iklan yang dikehendaki di Facebook meminta keluarganya untuk membawanya.

“Ini bermakna dunia kepada saya jika ada yang membawa saya masuk,” katanya. “Hanya untuk satu hari itu, untuk beberapa jam.”

Video itu mendapat ribuan saham melalui Laman Facebook WTKR, dengan banyak orang yang memberi jaminan untuk watak Neal yang baik dan mengingatkan orang lain bahawa satu tindakan kebaikan dapat melangkah jauh untuk meredakan kesakitan seseorang yang mengalami masa yang amat dahsyat.

Tidak lama kemudian, e-mel dan panggilan mulai mencurah, dengan orang di seluruh negara menjemput Neal untuk menyertai mereka untuk makan malam Thanksgiving.

“Ia seperti bam, bam, bam, satu perkara yang baik selepas yang lain, dan saya sangat gembira anda tahu,” katanya kepada NewsChannel 3.

gambar

Salah satu daripada orang pertama yang menjangkau adalah Ashley McLemore dan suaminya Cory, pasangan di Newport News, VA. The McLemores adalah pasangan tentera dan, dengan begitu, tahu dengan baik betapa sukarnya untuk tidak mempunyai sesiapa di sekitar hari cuti.

“Dia mula menangis dan kemudian saya menangis dan kami berdua menangis,” kata Ashley McLemore NewsChannel 3.

BERKAITAN: Veteran berusia 90 tahun yang dicaj untuk memberi makan kepada orang yang tiada tempat tinggal

“Saya menangis ketika dia memanggil saya dan saya terpaksa memberi alasan kepada diri saya kerana saya emosi,” kata Neal.

gambar

Kisah Neal bukan hanya membawa kegembiraan dalam hidupnya; ia juga berfungsi sebagai peringatan kepada orang di seluruh negara untuk memikirkan orang-orang yang kurang bernasib baik daripada mereka.

“Saya fikir Neal telah meletakkan wajah sebenar pada siapa yang kehilangan tempat tinggal,” kata Linda Jones, jurucakap untuk Union Mission. “Ia bukan apa yang difikirkan ramai orang, mereka adalah manusia seperti anda dan saya.”

Dan akhirnya, cerita Neal mengingatkan semua orang sejauh mana sedikit kemurahan yang boleh dilakukan untuk membuat seseorang bahagia.

“[The McLemores] mahu memberi makan kepada saya makan tengah hari dan makan malam Thanksgiving jadi saya mendapat berkat ganda saya rasa anda harus mengatakan,” kata Neal, dengan penghormatan yang menyentuh semua perkara kecil yang kita ambil begitu saja, dan semua keajaiban kecil kita perlu bersyukur.

Tonton video emosi di sini:

Loading...