Video Kejutan Menunjukkan Rokok Merokok Dua Tahun Sebelum Rokok – Buzz Harian

Video baru membuat pusingan, dan ini benar-benar luar biasa. Ia menunjukkan rokok merokok kanak-kanak Indonesia berusia dua tahun.

Rupa-rupanya ayah lelaki itu memberinya rokok pertama ketika berusia 18 bulan dan sekarang dia merokok 40 batang rokok sehari. “Dia kelihatan sihat kepada saya, saya tidak melihat masalah itu,” kata ayahnya berusia 30 tahun. Kecuali dia berlebihan berat badan dan sangat tidak sesuai, dia tidak boleh bermain dengan anak-anak lain. Lihat video untuk diri sendiri:

Ardi Rizal – SMOKING BABY – Tonton lebih banyak Video

Ardi Rizal beratnya £ 56 dan tabiatnya menanggung keluarga $ 5.45 sehari di negara di mana purata pendapatan isi rumah bulanan adalah kurang dari $ 100. Pegawai-pegawai Indonesia bahkan menawarkan untuk membeli kereta keluarga jika mereka boleh mendapatkan budak itu untuk berhenti.

Tetapi menurut ibu yang berusia 26 tahun, Diana, budak lelaki itu benar-benar ketagih, dan dia berasa tidak berdaya untuk menghentikannya. Jika dia tidak mendapat rokoknya, dia berkata dia marah dan menjerit dan memukul kepalanya ke dinding.

Video ini bercakap untuk dirinya sendiri. Dia mengutuk anaknya untuk mati. Badan kecilnya yang miskin sedang disalahgunakan dan tidak mendapat oksigen atau senaman yang dia perlukan. Apa tragedi.

Berhenti merokok adalah perkara yang sangat sukar untuk orang dewasa yang paling berdaya tahan, jadi ia menyayat hati untuk melihat kanak-kanak kecil ini mengutuk perjuangan sedemikian. Jika anda cuba berhenti merokok, lihat artikel kami “Cara Menghilangkan Kebiasaan Tidak Sihat,” di mana anda akan mempelajari petua dan cara untuk mendapatkan diri anda semula dalam bentuk.

– Alexandra Gekas, Editor Bersekutu

Loading...