Mendapatkan Perceraian – Bagaimana Mengatasi Perceraian

gambar

Getty Images

Kita semua tahu dan boleh membayangkan perceraian itu sukar. Tetapi jarang kita dapat memberitahu kepada kita terus betapa sukarnya. Sekiranya anda mempercayai bekas anda? Adakah ibu mertua anda berhenti bercakap dengan anda? Adakah terdapat gangguan? Dari pakar dan wanita yang telah melalui dan selamat, berikut adalah 10 perkara yang perlu diketahui oleh wanita.

1. Jangan lupa bersedih. Walaupun anda memulakan perceraian, anda akan mengalami kesedihan. Banyak. Emma Johnson dari New York City yang mempunyai rancangan radio tentang menjadi seorang ibu tunggal meletakkannya dengan cara ini. “Walaupun anda tahu jauh dari perceraian itu adalah perkara terbaik untuk semua pihak yang terlibat, ia masih kehilangan – cinta yang hilang, hubungan yang hilang, impian yang hilang ketika anda berkahwin dan penglihatan yang hilang untuk apa yang anda inginkan keluarga anda Seperti perceraian saya, saya menggegarkan saya ke sumsum tulang saya Jika anda menafikan diri anda untuk merasakan kesakitan ini, anda tidak akan dapat sembuh sepenuhnya. “

2. Anda akan mengatasi rakan anda yang sudah berkahwin. Perceraian sangat menyakitkan, dapat difahami mengapa anda mahu setiap hubungan lain dalam hidup anda tetap sama. Tetapi itu tidak semestinya mungkin atau wajar. Chrystie Vachon dari Portland, ME mengimbas kembali, “Saya tiba-tiba mendapati diri saya menjauhkan diri dari rakan-rakan saya yang sudah berkahwin dan mereka melakukan perkara yang sama, di sekitar mereka mengingatkan saya tentang hubungan saya yang gagal dan berada di sekeliling saya membuat mereka merasa bersalah kerana bahagia berkahwin.” Masa membelanjakan dengan wanita lain yang telah melalui kesakitan perceraian tertentu boleh menjadi penyembuhan yang sangat.

Lihat juga: 7 Tanda Pasangan Perceraian Kata Mereka Tidak Disengajakan

3. Bekas anda TIDAK mempunyai kepentingan terbaik anda. Tidak kira berapa banyak lelaki yang baik dia dan betapa prihatin dia nampaknya anda dijaga, kebimbangan utamanya adalah dirinya sendiri. Adalah penting untuk mendapatkan seorang peguam yang tajam yang berada di pihak anda. Tammy Omes * dari Englishtown, NJ, berhati-hati, “kerana saya mempercayai mantan saya, saya bersetuju dengan mediator dan bukannya mendapatkan seorang peguam yang akan menegaskan saya mendapat semua yang saya berhak secara sah. kemudian, tetapi jika anda terlalu lemah di mahkamah, anda tidak boleh mendapatkan kembali apa yang anda menyerah. “

4. Terapi adalah wajib. Ini adalah masa yang sukar untuk anda dan ini berguna untuk memanfaatkan apa yang boleh diperolehi dengan melihat profesional. KJ Greenwood dari San Diego, CA, berkata, “Pada mulanya saya membeli stigma bahawa terapi itu adalah untuk orang gila. Tetapi selepas akhirnya mencari seorang ahli terapi, saya adalah orang yang lebih baik daripada yang saya tidak pernah ada.” Sekali lagi, penting untuk pergi melalui pengalaman yang menyakitkan, tidak mencuba dan mencari jalan di sekelilingnya.

5. Elakkan hubungan yang serius sekurang-kurangnya dua tahun. Ya, anda takut akan kesepian tetapi kembali ke hubungan dengan segera hanyalah gangguan dari kesakitan dan penilaian sendiri yang penting. Tina Yang * dari Poughkeepsie, NY, berkata dengan menyesal, “Perkara pemulihan itu adalah benar. Saya sangat takut bersendirian kerana saya jatuh hampir dengan serta-merta dalam cinta. Gelembung itu muncul selepas enam bulan dan lelaki saya terlibat dengan sangat teruk. Saya tidak pernah bersedia. “

Lihat juga: 9 Gembira Kejutan Perkahwinan Kedua

6. Peguam anda bukan kaunselor perkahwinan anda. Dia boleh bertindak seperti tunas terbaik anda, tetapi jangan lupa bahawa terdapat kadar setiap jam. Ini adalah urusan perniagaan. Perlu lebih meyakinkan? Michael Stutman, Presiden Akademi Peguam Matrimonial, mendedahkan, “Sesetengah peguam mewah akan sengaja mengeluarkan kes anda untuk meningkatkan bayaran.”

7. Potong semua ikatan kewangan. Ia tidak mencukupi untuk menutup akaun pemeriksaan dan simpanan bersama. Lakukan siasatan terperinci tentang aset apa yang kamu buat bersama. Eunice Brownlee dari Denver, CO, berkata, “Beberapa tahun selepas perceraian saya, saya mendapat bayaran timeshare yang terbiar muncul pada laporan kredit saya, untuk timeshare yang dia telah disimpan dalam penyelesaian.” Sejak namanya masih disenaraikan, dia mula menerima panggilan pengumpulan dan kreditnya memukul.

* Nama telah diubah.

8. Tiba-tiba anda akan mempunyai banyak masa lapang. Apabila anda berkahwin dengan anak-anak dan pekerjaan, satu perkara yang anda jarang ada adalah momen untuk diri sendiri. Itu perubahan selepas perceraian. Jill Hinton dari Grand Rapids, MI, berkata, “Mengambil jagaan dengan bekas saya adalah salah satu penukar hidup terbesar yang pernah saya alami. Pada minggu-minggu saya berusia 15 dan 10 tahun bersama ayah mereka, saya dapat pergi ke kelab buku, pergi menari, bersenam dan memulakan perniagaan baru-itu hebat. ” Pada mulanya terdapat beberapa rasa bersalah tentang tidak kehilangan anak-anaknya cukup tetapi akhirnya dia mencapai kesedaran yang besar: “Kita tidak perlu bersama-sama sentiasa tahu kita saling mencintai.”

9. Anda juga menceraikan keluarganya. Apabila anda berkahwin dengan seseorang, anda berkahwin dengan keluarganya. Sebaliknya adalah benar juga. Brownlee berkata, “Apabila bekas suami saya dan saya berpecah, saya terus berhubung dengan ibunya, yang saya akan menjadi sangat rapat selama 7 tahun perkahwinan. Dua tahun selepas perceraian, dia tiba-tiba berhenti berkomunikasi tanpa penjelasan. daripada kehilangan mantan saya. “

Lihat juga: 10 Perkara Menakjubkan Yang Bercerai Lelaki Telah Bersama

10. Anda akhirnya akan berasa lebih baik. Ia mungkin terasa seperti siksaan dan pertempuran dan menangis tidak akan berakhir. Tetapi terdapat cahaya di hujung terowong. Christina Pesoli dari Austin, TX, dan pengarang akan datang Emotional Hardbody berkata, “Melalui pusingan pertama cuti yang penting, dan musim panas pertama ketika anak-anak saya pergi untuk ketinggian masa yang besar, itu benar-benar kejam, tetapi selepas itu hal-hal yang menjadi lebih mudah.”

Loading...