Pet Care Tips- Pet Supplies untuk Pemilik Cat Baru di WomansDay.com

gambar

iStockPhotos

Anda telah memutuskan untuk menambah kucing yang berlebihan kepada keluarga anda, tetapi ada lagi menjadi pemilik kucing daripada hanya membawa pulang kucing itu. Terdapat beberapa bekalan haiwan kesayangan yang penting yang perlu dibawa pulang oleh kucing baru.

Makanan dan hidangan kucing
Kucing perlu makan, jadi pastikan untuk menyediakan makanan kucing terbaik yang anda mampu. Jika haiwan kesayangan baru anda adalah anak kucing, pilih makanan kucing yang berkualiti untuk perut kecil itu. Jangan lupa hidangan untuk makanan kucing dan lain-lain untuk air. Pastikan air bersih dan segar disediakan sepanjang masa.

Kotak sampah dan sampah
Itulah fakta: Kucing memerlukan “ruang takhta” mereka sendiri, atau sekurang-kurangnya mereka sendiri “kotak takhta”. Kotak sampah dan sampah kucing mesti ada di rumah dengan kucing. Satu sampah yang boleh dikoyakkan (jangan lupa sudu!) Dan kotak sampah yang tertutup adalah pilihan yang baik untuk kucing baru anda.

Mainan
Sama ada anda membawa anak kucing muda atau kucing dewasa, kebanyakan kucing suka bermain. Walaupun kucing biasanya menghabiskan sebahagian besar masa mereka tidur, mereka bangun dan bermain. Ya, mainan kucing adalah bekalan haiwan kesayangan yang penting. Anda boleh membeli mainan kucing dari setiap jenis, dari bola kerutan dan kerutan tikus ke sarung tangan berbulu dan segala sesuatu di antara. Sekiranya anda tidak mahu menghabiskan banyak wang pada mainan kucing, lihat di sekitar rumah untuk barang-barang untuk menghiburkan haiwan kesayangan anda. Hubungan twist, pembersih paip, stoking bergulung, reben, kepingan tali dan pom-pom kabur adalah semua pilihan yang baik untuk menjaga kucing bahagia dan dilayan.

Bekalan pertolongan cemas
Tiada pemilik haiwan kesayangan mahu melihat haiwan yang sakit atau cedera, tetapi ia berlaku. Pastikan anda merancang lebih awal untuk kemungkinan itu. Letakkan kit pertolongan cemas untuk kucing baru anda. Termasuk apa-apa ubat-ubatan yang diperlukan oleh kucing anda seperti de-wormer, penolak kutu, rawatan balak dan pembalut. Untuk senarai yang lebih komprehensif tentang apa yang perlu dimasukkan ke dalam kit pertolongan cemas, lihat “10 Alat Kit Pertolongan Cemas Utama.”

Pembawa kucing
Kebanyakan kucing tidak suka pergi untuk tunggangan kereta. Jika anda membawa mereka untuk melawat Nenek atau doktor haiwan, anda perlu menggunakan pembawa kucing yang baik. Ini adalah salah satu yang penting dalam senarai bekalan haiwan peliharaan anda untuk kucing baru anda. Tutup dan ruang terkurung membuat kucing berasa lebih selamat, dan pembawa kucing akan memberikan rasa aman semasa perjalanan atau kecemasan yang tidak dijangka. Pembawa kucing boleh menjadi pembawa sampingan yang keras atau pembawa yang lembut dan boleh dilipat (yang merupakan penyimpan ruang). Pilih kegemaran anda, kemudian simpannya di lokasi yang mudah diakses di rumah anda. Sekiranya anda memilih pembawa keras, anda perlu menyusun bahagian bawah dengan tuala atau selimut lembut.

Akhirnya, tetapi tidak kurang pentingnya, kucing baru memerlukan cinta dan perhatian pemiliknya yang baru. Jangan lupa aspek pemilikan haiwan ini. Kucing mungkin agak antisosial, tetapi mereka menikmati kasih sayang dan perhatian dari manusia yang mereka tahu dan suka.

Loading...