Anak yatim dengan Sindrom Down Memiliki Respons Paling Berharga Menemui Ibu Adoptif

Adopsi boleh menjadi saraf-wracking, untuk kedua-dua ibu bapa angkat dan juga anak yang ragu-ragu. Ini boleh menjadi kenyataan apabila anak yatim dengan keperluan khas diterima dari luar negara.

Nasib baik untuk seorang ibu, bertemu dengan anak angkatnya dari China yang terbukti menjadi cinta pada pandangan pertama-untuk kedua-duanya dan gadis kecil yang comel.

gambar

Berpuluh-puluh keluarga angkat menunggu ketibaan anak-anak mereka yang istimewa di lapangan terbang Texas, tetapi respons emosional yang dimiliki ibu ini ketika melihat Lucy berjalan melalui pintu itu benar-benar menakjubkan.

Audrey Shook, suaminya dan anak-anaknya berdiri dengan sabar dengan tanda-tanda yang diliputi bunga dan nama Lucy disisipkan ke poster dengan berani. Shook mendapat anak-anaknya yang lain riled untuk kedatangan saudara perempuan mereka baru-baru ini sebagai air mata memenuhi matanya dalam jangkaan.

gambar

Apabila anak-anak yatim dari China mula memfailkan pintu dengan koper di belakang, ibu mula gemetar kerana dia melihat anak perempuannya yang baru Lucy muncul di khalayak ramai. Air mata mulai jatuh dan dia berseru, “Ada Lucy!”

Anak berusia 6 tahun itu sedikit bimbang pada mulanya untuk bertemu dengan ibu bapa barunya, tetapi ketika Shook turun berlutut untuk melihatnya di mata dan berkata, “Hi! Hi! I’m Momma,” tidak ada yang mengharapkan tindak balas hati yang benar-benar melanda yang akan mengikutinya. Lucy mouthed “Momma” kembali dan datang untuk memeluk beruang besar, yang kita hanya boleh bayangkan adalah salah satu daripada banyak yang akan datang.

gambar

Menurut a USA Today Artikel, Shook dan suaminya ingin mengadopsi anak dari China selama bertahun-tahun, tapi ketika Shook hamil, rencana itu harus diletakkan di belakang. Iaitu, sehingga sembilan tahun kemudian mereka melihat video lucu Lucy di sebuah rumah anak yatim. Dan yang lain adalah sejarah.

gambar

Tetapi malangnya, tidak ramai ibu bapa yang berusaha mengadopsi kanak-kanak dengan keperluan khusus.

“Ini adalah anak-anak yang tidak diingini, mereka adalah anak-anak tiada siapa yang mahu, mereka telah duduk dalam senarai untuk seluruh hidup mereka atau duduk di rumah anak yatim,” kata Shannon Phillips, dengan Great Wall China Adoptions.

Suami Audrey Shook, Brent, berasa berbeza.

“Kami tidak melihatnya kerana kami akan membantunya, kami melihatnya kerana dia akan membantu kami dengan kehidupan kami,” katanya..

gambar

Walaupun agensi hanya mengharapkan keluarga angkat ini untuk menjaga anak-anak yatim selama empat minggu, keluarga ini sudah membuat persediaan untuk mengadopsi sepenuhnya Lucy.

[melalui USAToday.com

Loading...