Jack Jack, Nonverbal 2-Tahun-Lama, Bertemu Snow White – Video Viral Mengenai Autisme dan Disney World

Little Jack Jack biasanya tidak memanaskan orang dengan baik. Orang yang berusia 2 tahun itu mempunyai autisme, adalah orang yang tidak berpengalaman, dan sangat malu dengan orang yang tidak dikenali. Tetapi apabila Jack Jack, ibu bapanya, dan dua orang kakaknya mengambil perjalanan ke Disney World pada November lalu, dia jatuh cinta dengan Snow White.

Ibunya, Amanda Coley, mencatatkan video manis pertemuan itu, yang menjadi virus. “Ini adalah perkara yang kita tidak dapat melihat dia lakukan dengan sesiapa tetapi kita,” katanya Edisi Dalam. “Ia memberi saya harapan di sana melihat bahawa dia akan mempunyai keupayaan untuk memanaskan orang pada suatu hari nanti.” Dua minggu selepas perjalanan Disney, Jack Jack secara rasmi didiagnosis dengan autisme; pekerja Disney berpakaian seperti Snow White pada hari itu tidak tahu bahawa dia mempunyai kecacatan, dan juga tidak tahu impak yang dibuatnya terhadap keluarganya.

Sejak bertemu Snow White, Jack Jack suka menonton video dari kedua-dua mesyuarat itu, dan dia akan menandatangani “lebih” untuk meminta ibu bapanya mengulanginya. “Dia telah mula berusaha memalingkan kepalanya dengan cara untuk menyesuaikan sama ada dia atau dia dalam video itu,” tulis Coley di laman Facebooknya, Disney Adventures & Autism.

Dua daripada tiga anak lelaki Coley berada di spektrum autisme; Jack Jack dan kakaknya, Landon, hidup di Disney. “Memiliki dua lelaki dengan autisme tidak membuat setiap perjalanan yang paling mudah di dunia,” tulis Coley di Facebook. “Mereka masing-masing mempunyai cabaran mereka tetapi Disney pergi ke atas dan di luar untuk memastikan mereka gembira dan dibuat merasa seperti setiap anak lain.”

Berikut adalah Landon, Jack Jack, dan adik mereka yang tertua, Ethan, dalam perjalanan penumpang mangkuk:

Loading...