Mengucapkan Selamat tinggal Kepada Anak Muda Anda Sebelum Mengalu-alukan Anak Kedua – Fotografi Kelahiran Viral

gambar

Laura Paulescu / Crowned Photography

Frasa “gambar bernilai seribu perkataan” mungkin tidak pernah terasa lebih benar daripada yang dilakukan ketika melihat imej emosional ini, yang diambil oleh seorang jurugambar kelahiran Portland, Laura Paulescu, seorang ibu yang memberi anak sulungnya selamat tinggal selamat sebelum kecil gadis terpaksa meninggalkan bilik penghantaran supaya ibu dapat melahirkan adik perempuannya yang baru. Foto baru-baru ini telah menjadi virus untuk menangkap dengan sempurna bahawa perasaan mengalu-alukan anak kedua anda ke dunia.

Walaupun mempunyai bayi baru dalam perjalanan menarik, sukar untuk melupakan hakikat bahawa anak pertama anda tidak lagi menjadi anak tunggal anda lagi. Ia mungkin kelihatan jelas, tetapi ia adalah perubahan dalam dinamik yang agak emosional untuk sesetengah ibu.

Dalam postingan blog untuk Baby Center, penulis Melissa Willets menerangkan bagaimana melihat foto mama yang melahirkan anak melahirkan anak sulungnya yang memeluk emosi membawa kembali kenangan masa dia terpaksa mengucapkan selamat tinggal kepada anak perempuannya sebelum menuju ke arah:

Bagaimana saya menceburkan diri kepada anak sulung saya untuk hidup sayang. Ini akan menjadi detik terakhir dia akan menjadi satu-satunya bayi saya. Selamanya. Dan semasa saya tidak sabar untuk mengalu-alukan bayi baru saya, hati saya pecah. Saya berasa benar-benar hancur di dalam. Saya tidak mahu melepaskannya. Pernah.

Tetapi kita hanya boleh bayangkan ibu dalam foto itu menjamin kedua-dua dirinya dan anak sulungnya yang tidak kira apa, segala-galanya akan baik-baik saja. Walaupun keluarga tidak dapat dielakkan dari masa ke masa, cinta tetap berterusan.

Lihat lebih banyak karya Laura Paulescu di Fotografi Mahkota dan Facebook.

Loading...