Resipi Tomato – Hidangan Side Summer di WomansDay.com

sayuran side dishes

Anastassios Mentis

Jika cara kegemaran anda menggunakan tomato adalah sebagai hiasan untuk burger dan sandwic, sudah tiba masanya untuk reboot masakan. Datang musim panas, tomato berada di puncak mereka, dan jauh dari apa yang anda dapati di luar musim di pasar raya. Cerah dan penuh rasa, mereka adalah ciri yang sempurna untuk pelbagai hidangan, dari sup dingin (Gaspacho) hingga pasta (Linguine dengan Tomato dan Tauhu segar) dan pai (Tomato Pie). Untuk resipi musim panas, kesegaran adalah kunci: Cari tomato yang bebas cela, merah dalam, wangi (menghidu pada batang) dan tegas tetapi berikan sedikit apabila dicincang perlahan-lahan. Memilih varieti yang dipetik anggur (pematangan buatan mengurangkan rasa) dan menghasilkan yang tidak ditimbun ke dalam beg plastik atau bekas. Memandangkan tomato ini adalah bintang makan anda, anda mahu melabur sedikit masa untuk memilih barangan anda secara individu.

Resipi Tomato Segar:

1. Tomato yang disumbangkan
Tuangkan ke dalam tomato yang menonjol ini, yang menyengat lobak merah, bawang, bayam, kismis dan walnut dengan sedikit serbuk kari.

2. Linguine dengan Tomato Segar dan Tauhu
Anda tidak akan pernah menginginkan sos dalam tin semula selepas mencicipi campuran segar linguine dan tegas dengan tomato, kemangi, bayam, bawang putih dan minyak zaitun.

3. Strata Tomato dan Keju
Mudah tetapi sangat memuaskan, lapisan hidangan kaserol gaya ini terdiri daripada roti, tomato, Cheddar dan daun bawang bersama dalam sos susu telur.

4. Pai Tomato
Untuk kegemaran Selatan ini, keropok pai yang siap dipenuhi dengan gabungan kaya daun bawang, tomato, serbuk roti dan keju gaya Mexico.

5. Gaspacho
Sup sejuk ini sempurna untuk malam-malam yang meriah, dan hanya mengambil masa 15 minit untuk persiapan, dengan tomato masak, timun, lada beling hijau dan bawang merah.

6. Tart Tomat Plum (ditunjukkan di atas)
Tetamu makan malam yang mempesonakan dengan tart ini, yang memaparkan tomato plum yang dilancarkan di atas lapisan bawang rosemary yang direbus dan keju fontina yang dicincang pada keropok pai.

7. Risotto dengan Tomato dan Bawang Karamel
Risiko riset bawang merah yang dibungkus mengambil tekaan dari hidangan ini yang diisi dengan tomato, bawang merah dan Parmesan.

8. Tomato Bruschetta
Ideal sebagai pembuka selera atau sampingan, roti Itali bersaiz gigitan bersaiz besar dengan campuran aromatik tomato, kemangi, bawang putih dan keju Parmigiano-Reggiano.

9. Serbuk Macaroni dan Keju dengan Tomato
Mac ‘n’ keju menjadi dewasa, dengan campuran makaroni siku, dua keju, tomato ceri, dan garam Dijon mustard dan sos panas.

10. Tomato panggang dengan Vinaigrette Mint
Resipi ini sangat sesuai untuk memamerkan tomato bintang-mereka hanya panggang, kemudian drizzled dengan zesty zinaigrette pudina, minyak zaitun, cuka merah anggur, bawang putih dan jintan.

gambar

Loading...