Tips Perjalanan Charleston – Panduan Insider untuk Menjelajah Charleston South Carolina di WomansDay.com

keluarga

Annie Schlechter

“Selepas satu lawatan orang sudah bersedia untuk bergerak ke sini,” kata profesor tarian Eliza Ingle, 42, yang tinggal di Charleston 18 tahun. Tidak hairanlah: Bandaraya yang mesra ini menggabungkan pesona dan sejarah, menawarkan yang terbaik dari rumah lama antebellum Selatan, taman-taman yang cantik, gereja-gereja bersejarah. Dan orang-orang itu adalah seperti kota itu sendiri. “Semua orang sangat sopan,” kata Eliza, ibu kepada tiga orang. Untuk pengertian sebenar permata Selatan ini, lihat senarai can’t-miss Eliza.

gambar

1. Best City Tour: Kejatuhan Lawatan Rumah dan Taman
Dari 23 September hingga 24 Oktober, Persatuan Pemeliharaan Charleston mengadakan lawatan berjalan kaki tiga tahun perjalanan sendiri, yang memberikan anda gambaran di dalam rumah bersejarah yang indah. “Ia adalah tur yang sangat popular, jadi beli tiket awal,” kata Eliza. Untuk $ 45 seorang, anda akan melihat sekurang-kurangnya lapan hartanah, ramai yang kembali ke abad ke-18. Gambar ihsan Milton Morris / Persatuan Pemuliharaan Charleston.

2. Pengalaman True Charleston: Menunggang Kuda
Bercakap tentang pesona Selatan! “Gerbong membawa anda dalam lawatan ke daerah bersejarah, dan pemandu melewati tidbits tentang Charleston, seperti fakta bahawa muzium pertama di negara ini diasaskan di sini.” Kerja-kerja Kereta Klasik, Syarikat Kereta Api Olde Towne dan Carolina Polo dan Syarikat Pengangkut semua $ 20 untuk perjalanan satu jam.

3. Kegiatan Sabtu Terbaik: Pasar Petani di Marion Square Park
Ini kegemaran tempatan berjalan Sabtu (8:00 pagi hingga 2:00 petang) dari April hingga pertengahan Disember. “Saya pergi pada waktu pagi,” kata Eliza. “Ia sangat meriah kemudian, dengan pemuzik yang bermain, pony rides untuk anak-anak dan tukang-tukang menjual karya mereka.” Apa sahaja masa anda pergi, anda mungkin akan mencari bakul manis dari Charleston untuk dijual-cenderahati yang sempurna. “Kami menganggap seni keranjang ini sangat dicari.” Untuk melihat bagaimana mereka dibuat, menuju ke Pasar Bandaraya (Mesyuarat dan East Bay Streets), di mana ahli perniagaan tempatan menunjukkan teknik setiap hari.

4. Mestilah Ultimate: Pergi ke Bateri
Terletak di hujung selatan bandar, taman ini menawarkan pemandangan air yang menakjubkan. “Pada hari yang cerah, anda dapat melihat Fort Sumter, di mana tembakan pertama Perang Saudara dipecat, di tengah-tengah Charleston Harbour,” kata Eliza. “Ia masih cukup panas untuk dinikmati, suhu di sini tinggal pada tahun 70an hingga Oktober.” Meriam dan bola meriam yang lama merangkumi taman-tempat pendakian yang popular untuk kanak-kanak.

gambar

5. Masakan Lowcountry Terbaik: Hominy Grill
“Ia adalah tempat makanan serantau yang dilakukan secara kontemporari,” kata Eliza. Pemilik koki, Robert Stehling menghidangkan staples tradisional South Carolina seperti sup kepiting dan purloo, tetapi juga membawa bakat moden kepada klasik seperti ikan keli (dia memakai biji wijen). “Kegemaran saya adalah udang dan bubur jagung,” kata Eliza. “Saya memerintahkan mereka setiap kali saya datang bersama suami saya, David.” Photo courtesy of Peter Frank Edwards.

6. Cool Place for the Lunch: Caviar & Pisang
Penduduk tempatan menganggapnya sebagai makanan yang mesti disiapkan untuk pergi. “Sejak turun di jalan dari Kolej Charleston, di mana saya mengajar, saya boleh masuk dan mengambil sandwic untuk berkelah dengan anak-anak saya di Cistern Yard, di kampus,” kata Eliza. “Kafe juga hebat. Duduk di dalam atau ambil meja di luar.”

7. Untuk Perjalanan Percutian Musim Bunga Anda: Festival Spoleto Amerika Syarikat
Selama 17 hari setiap tahun, Charleston menganjurkan lebih daripada 100 acara harian di tempat-tempat dan ruang luar di daerah bersejarah – semuanya dari balet hingga opera hingga jazz. “Teater, tarian dan muzik mengisi bandar 24/7 selama dua minggu.” Harga tiket purata $ 10 hingga $ 130, dengan tawaran terbaik pada pertunjukan pertengahan minggu. (Tarikh 2011: 27 Mei hingga 12 Jun)

Tertanya-tanya tentang tempat tinggal dan bagaimana untuk berkeliling sebaik sahaja anda berada di Charleston? Tekan di sini untuk mengetahui.

Loading...