Kenapa Gadis Berumur 7 Tahun Ini Telah Bermasalah untuk Menandatangani NamaNya Mengenai Kerja Rumahnya

Ibu Texas terperanjat untuk mengetahui bahawa anak perempuannya, Alyssa, 7 tahun, mendapat masalah di sekolah untuk sesuatu semudah menulis nama dia dengan betul.

Brenda Hatcher, seorang kawan ibu Alyssa, baru-baru ini berkongsi foto kesalahan yang dikatakan oleh Alyssa di Facebook, dan ia segera menjadi virus.

Dalam imej, Alyssa menulis namanya dalam kursif di bahagian atas tugasan kerja rumah. Bagi seorang pelajar yang begitu muda, menulis dengan betul dalam kursif cukup menarik. Walau bagaimanapun, guru Alyssa berasa agak bertentangan. Dia menulis dalam pena merah: “Hentikan menulis nama anda dengan kursif. Anda mempunyai beberapa amaran.”

Hatcher mengulas jawatan itu, “Kongsi ini di mana-mana … Alyssa adalah 7! Tidak hanya ibunya seorang veteran ketenteraan tetapi, dia meluangkan masa untuk mengajar anaknya yang sangat muda bagaimana menulis dalam kursif … Ini adalah tindak balas gurunya … Apa adalah salah dengan sistem sekolah / masyarakat hari ini ??? #cursive “

Beliau juga mengulas; “Dia tidak menulis segala-galanya dalam kursif … Itu tandatangan peribadinya … Saya terpaksa belajar menulis kursif ketika saya masih muda … Ini tidak sepatutnya menjadi sesuatu yang mengerutkan dahi guru.”

Adapun mengapa guru mempunyai masalah dengan bentuk tulisan, Hatcher berkata, “Guru menyatakan dia tidak boleh menulis secara kursif kerana pelajar lain tidak tahu bagaimana melakukannya.” Dia juga menambah bahawa ibu Alyssa ingin nama guru dan sekolah itu “tetap diam.”

Namun, ibu-ibu telah berkomentar mengenai jawatan dalam kemarahan, dan foto itu telah dikongsi hampir 500,000 kali.

[melalui Click2Houston.com

Loading...