Puak Cinta yang Berumur 92 Tahun Ini Akan Menukar Bagaimana Anda Memikirkan Penuaan – Wanda B. Goines Poem

Walaupun pasaran untuk produk kecantikan anti-penuaan tidak menunjukkan tanda-tanda perlahan, kebijaksanaan yang datang dengan usia masih dianggap sebagai permata yang semakin tua. Hanya tanya Wanda B. Goines yang berusia 92 tahun, yang puisi berharga telah menangkap ribuan hati.

Goines menulis mengenai berapa penampilannya berubah dari masa ke masa, tetapi dia tidak menyesal satu lipatan tunggal yang dilihatnya di cermin. Sebaliknya, dia mengingatkan dirinya bahawa kedutan itu hanya “bungkus hadiah,” dan keindahan sebenar – “permata” -lain di dalamnya.

Dia membacakan kata-kata bergeraknya kepada pengurusnya, Kathryn Clausnitzer Wilson, yang memuat naik video ke Facebook. Dalam tajuk itu, dia dengan manis berkata, “Ini adalah wanita berharga yang saya kehormatan untuk menjaga. Dia menulis puisi ini, The Gift Wrap & and the Jewel. Diberkati! “

Kerana mesej kuat puisi (dan video berakhir-meleleh), klip itu telah dikongsikan hampir 200,000 kali.

Inilah sajak, secara penuh, seperti yang disalin oleh The Huffington Post:

Saya melihat ke dalam cermin dan apa yang saya lihat, tetapi seorang wanita tua yang mengintip saya. Dengan beg dan bijak dan kedutan dan rambut putih yang halus dan saya bertanya kepada refleksi saya, bagaimana anda sampai ke sana?

Anda pernah lurus dan bertenaga dan kini anda membungkuk dan lemah-apabila saya berusaha keras supaya anda tidak menjadi antik.

Mata pantulan saya berkedip dan dia menjawab dengan sungguh-sungguh, ‘Anda melihat bungkus hadiah dan bukan permata di dalamnya’-permata yang hidup dan berharga berharga yang tidak dibayangkan, unik dan benar sebenar anda, satu-satunya anda di bumi.

Tahun-tahun yang merosakkan bungkus hadiah anda dengan perkara-perkara lain yang lebih kejam harus membersihkan dan menguatkan dan memoles permata itu.

Oleh itu, tumpukan perhatian anda ke dalam, bukan pemangkin yang lebih baik, bijak, lebih banyak kandungan dan lebih taat.

Kemudian, apabila bungkus hadiah anda dilucutkan, permata anda akan dibebaskan-untuk memancarkan kemuliaan Tuhan, selama keabadian.

[melalui ABCNews.com

Loading...